2 November 2015

Sherlock Holmes gerçekten var mıydı? Sherlock Holmes Kimdir?


Sherlock Holmes, İngiliz yazar Sir Arthur Conan Doyle tarafından oluşturulmuş hayali bir kahramandır. Sherlock’un o kadar çok yazılı hikayesi vardır ki sanki yaşamış gibi düşünülse de ne yazık ki hayali bir kahramandır. 


Dedektifin yaşadığı düşünülen evi şuan müze olarak kullanılıyor. (ziyaretimde şaşırdım). 3 katlı daire gerçekten hikayelerde geçen şekilde dekore edilmiş. İçeride yaşadığı düşünülen bu ünlü İngiliz dedektife farklı ülkelerden yazılmış yazıların bulunduğu bir defter bile var. (lütfen giderseniz deftere düşüncelerinizi yazın!)


Dedektifimiz Sherlock'un yakın arkadaşının bir mumyasını da binayı ziyaret ederseniz görebilirsiniz. Bu müzeyi en az 6 defa ziyaret ettim, altısında da sıkılmadan dolaştım. Bol bol fotoğraf çektim. Girişteki müzenin satış bölümünde ise Sherlock’un bütün hikâyelerinin geçtiği kırmızı bir kitap var. Satın aldım, bazı hikâyeleri okudum. 400 sayfa ve fiyatı çok uygun.



Baker Street’e gidin, sıraya girin ve bu güzel müzeyi mutlaka dolaşın. Bu müzenin hemen yanında Beatles’ın ürünleri satılan bir mağaza da var. İlgilenenlerle paylaşmak isterim. 


Bu güzel müzeyi en son 2019 yılında ziyaret ettim. Müze hakkında bilgi edinmek isterseniz, aşağıda kendi çektiğim videomu izleyebilirsiniz. 








No comments: